Sporda Pik Performans
Basketbol
https://www.mlive.com/kalamazoo_gazette_extra/2008/03/nba_star_uses_neurofeedback_to.html
https://ahpinstitute.com/nba-neurofeedback/
NBA star Chris Kaman Neurofeedback’le performansını arttırdı. Los Angeles'da Hope 139
sağlık sistemi evinde bir Neurofeedback sistem kurduktan sonra bilgisayarlı teknoloji
aracılığıyla her gün üç saat veya daha fazla neurofeedback almaya başladı. Kaman, Hope 139
hastalarının çoğu gibi, tedavilerini evde kişisel bir bilgisayar başında yapıyor. Hope 139 ile
olan ilişkisi amcası Mike Palmitier'e kadar uzanıyor. Palmitier'in kızı Torrie sekizinci sınıfta
ve neurofeedback onun hayatını da olumlu bir yöne çevirmesine yardımcı oldu.
Sokri ve Nostratabadi, (2021) 45 acemi basketbolcuyu iki deney ve bir kontrol grubu olarak
üç gruba ayırdı. Deney grubu 1 sadece 24 biofeedback seansı aldı, deney grubu 2 kombine 24
biofeedback ve neurofeedback seansı aldı, oysa kontrol grubu herhangi bir müdahale almadı.
Her müdahaleden önce ve sonra atletik performans ölçekleri kullanıldı. Her iki deney
grubundaki atletik performans ölçek puanları kontrol gruba önemli ölçüde arttı. Ayrıca, deney
grubu 2'de (Biofeedback ve Neurofeedback kombine yöntem), performans düzeylerinde
deney grubu 1(Biofeedback yalnız)'e göre önemli ölçüde daha fazla gelişme olduğunu fark
ettiler. Neurofeedback ve biofeedback müdahalelerinin bir arada, atletik performansı artırmak
için etkili bir yöntem olarak kullanılabileceği sonucuna vardılar.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33386459/
Paul ve ark.ları (2012) Durumluk sürekli kaygı envanterinde en az 20 puan alan 18-28 yaş arası
üniversite düzeyi ve üzeri (hem erkek hem de kadın) 30 basketbolcuyu randomize olarak (rastgele) üç
eşit gruba ayırdı - Deneysel (Biofeedback) grubu, Plasebo grubu ve Kontrol (Tedavisiz) grubu. BFB
grubu, bir pacing stimulusu aracılığıyla bireyin rezonans frekansında nefes almayı içeren 20 dakika
boyunca art arda 10 gün boyunca Heart Rate Variability Biofeedback (HRV BFB) eğitimi aldı; Plasebo
grubuna 10 dakika boyunca art arda 10 gün boyunca motivasyonel video klipler gösterilirken, Tedavi
verilmeyen Kontrol grubuna herhangi bir müdahale yapılmadı. Çalışmanın sonuçları, HRV BFB'nin
kaygıyı azalttığı fikrini desteklemektedir ve bu nedenle HRV BFB ile performans optimizasyonu
arasında potansiyel bir ilişki bulundu.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22402913/
Basketbol, blok, ribaund, top sürme, pas ve şut gibi özel savunma ve hücum manevraları gerektirir.
Bunların arasında; Atış, son derece bireysel bir beceri, oyunun sonucunu belirlemeye en çok katkı
sağlayan beceri olarak kabul edilebilir. Kendine güven ve konsantrasyon, oyuncunun rahat bir
durumda atış yapmasına yardımcı olur. Basketbolda gecikmiş karar verme (yavaş tepkiler), hücumda
veya savunmada beceriyi engelleyecek ve sonuçta oyunun sonucunu tahmin edebilecektir. Atış, hızlı
hareket eden bir beceri olduğu için, oyuncuların şutun gerçekleştirilebilmesi için mümkün olduğunca
çabuk tepki vermeleri gerekir. Mükemmel bir çekimin gerçekleştirilmesi, aynı anda birden fazla ilgili
ipucu ve sinyalin işlenmesini gerektirir, bu nedenle bir sanatçının birden fazla uyarana mümkün
olduğunca çabuk tepki vermesi gerekir.
Paul ve Garg (2012), 18-28 yaş arası üniversite düzeyi ve üzeri (hem erkek hem de kadın) 30
basketbolcuyu randomize olarak (rastgele) üç eşit gruba ayırdı - Deneysel (Biofeedback) grubu,
Plasebo grubu ve Kontrol (Tedavisiz) grubu. Bir Basketball oyuncularından HRV BFB alan grubu
plasebo grubuna göre karşılaştırdığında önemli ölçüde daha yüksek top sürme puanı yaptı. Geçiş de
de HRV BFB de Plasebo gruba göre önemli ölçüde iyileştirildi.