Sporda Pik Performans
Golf
Martijn Arns ve arkadaşlarının (2007) yaptığı çalışmada 6 averaj Golf'çü de % 25 performans
arttırıldı. Bir basketbolcunun heyecanla topu fileden geçirememesi ya da teniste puan
kaybetmesi ya da karşı tarafa avantaj sağlaması o sırada beyninin ön bölgesinde theta
dalgalarında veya beta dalgalarında artış olduğundandır.
Ring ve arkadaşlarının (2015) yaptığı çalışmada 36 yetenekli golfçü araştırmaya alındı. Üç
grup oluşturmak için ardışık bir örnekleme yöntemi kullanıldı: bir Neurofeedback FSI grubu
(n = 12), bir geleneksel öğretim (TI) grubu (n = 12) ve bir sahte kontrol (SC) grubu (n = 12)
ile karşılaştrırıldı. Neurofeedback FSI yaklaşımının sürekli dikkati artırmada ve yetenekli
golfçülerde performans sergilemede TI'dan daha etkili olduğunu gösterdi.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1469029222000796
Şu anda dünyanın 11 numarası olan Avustralyalı Jason Day, birkaç yıldır neurofeedback
kullanıyor ve bunun zihinsel oyununda "%110 gelişme" sağladığını söyledi. Bu nedenle, 2018
PGA Tour'da en iyi atıcı olarak sıralanması tesadüf olmayabilir.
American Bryson DeChambeau, şu anki dünyanın yedi numarası, dört sezon sonu FedEx
Cup playoff etkinliğinden ikisini kazanmadan önce, Ağustos 2018'de beyin jimnastiği
Neurofeedback uygulaması aldığını açıkladı.
https://www.pgatour.com/long-form/2019/02/19/bryson-dechambeau-brain-training.html
https://theconversation.com/golf-the-neuroscience-of-the-perfect-putt-103945
BETHPAGE DİREKTÖRÜ GOLF DERSLERİNE NEUROFEEDBACK EKLİYOR!
Brooke, golf oyunlarını geliştirmeye yardımcı olmak amacıyla golfçülere optimal zihinsel
durumlarına nasıl ulaşacaklarını öğretmek için bireysel beyin taramalarını kullanır.
Farmingdale'in Bethpage Eyalet Parkı, mükemmel olmak için gereken sakin konsantrasyonu
öğrenmek isteyenlere, golf topuna vuruşu ve duruş öğretmek gibi daha geleneksel derslerin
yanı sıra neurofeedback sunuyor. Brooke, neurofeedback'in öğretim stilini öğrencilerin
ihtiyaçlarıyla eşleştirmesine de yardımcı olduğunu söylüyor. “Herkes golf oynayabilir; sadece
onların öğrenme stillerini anlamalısınız” dedi. Taşınabilir EEG başlığı ile “İşitsel, kinestetik
veya görsel [öğrenenler] olup olmadığını anlayabiliyorum” dedi. Birinci kategoridekiler en iyi
dinleyerek öğrenebilirler; ikincisinde, uygun konuma yerleştirilmek daha iyi sonuç verebilir;
ve üçüncü grup video izleyerek daha fazlasını kazanabilir, dedi.
Araştırmacılar beyinlerin “plastik” olduğunu söylüyorlar, yani tahakküm tamamen sabit değil.
Brooke, yeni başlayanlar hariç tüm öğrencileriyle neurofeedback teknolojisini kullandığını
ve sakinliği ve odaklanmayı öğretmenin önemini vurguladı.
https://www.newsday.com/lifestyle/recreation/bethpage-adds-neurofeedback-to-golf-lessons-g69748